Food logging

Wil jij gewicht verliezen, maar lukt het je maar niet om een gezond eet patroon aan te nemen? Dan is food logging misschien iets voor jou. Krijg een beter inzicht in je gewoontes en patronen zodat jij deze stapje voor stapje kunt aanpassen. In dit artikel leggen wij je uit wat foodlogging is, waarom het je kan helpen om gewicht te verliezen en hoe het werkt.

Wat is food Logging

Foodlogging betekend simpelweg dat je alles wat je eet bijhoudt en vastlegt. Je bekijkt hierbij wat je eet en hoeveel je eet. Je telt hierbij het aantal calorieën maar houdt ook de macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en vetten) bij. Je kunt dit gemakkelijk doen in een notitieboekje of een spreadsheet maar er zijn tegenwoordig ook veel handige apps waarin je je calorie inname kunt bijhouden.

Waarom food Logging?

Food logging is een handige methode wanneer je gewicht wilt verliezen. Je kunt er gemakkelijk je voedsel inname mee bijhouden en krijgt een duidelijk overzicht van wat en hoeveel je binnen krijgt. Je leert hiermee je eet patronen en gewoontes herkennen waardoor je deze ook gemakkelijker kunt aanpassen. Vaak hebben we de neiging om onbewust dingen eten zonder dat we hier echt bij nadenken. Door het tracken van je voedsel word je bewuster van van wat je eet en zal je minder snel overeten. Daarnaast krijg je een beter inzicht in de verdeling van de voedingsstoffen die je binnenkrijgt. Eet je wel genoeg eiwitten? En krijg je alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt?

Hoe werkt food logging?

Food logging hoeft helemaal niet lastig of heel tijdrovend te zijn. Vooral met de vele calorietracking apps kun je gemakkelijk je voedsel vast leggen door barcodes te scannen of producten op te zoeken. Wanneer je begint met food logging zijn er 3 dingen die je moet vastleggen. Ten eerste is het natuurlijk belangrijk om vast te leggen wat je eet. Schrijf alle verschillende ingrediënten op die je in een maaltijd gebruikt en geef ook aan of het gebakken, gekookt of gefrituurd etc. is. Vergeet ook niet om ingrediënten zoals dressings, sausjes of toppings toe te voegen. Daarnaast is het belangrijk om de hoeveelheden bij te houden. Het is belangrijk om de juiste portie groottes toe te passen zodat je niet te veel gaat eten. Wil jij weten hoe je je portie groottes het beste kunt bepalen? Lees hier ons artikel over portie grootte. Als laatste is het belangrijk om de tijd bij te houden. Merk je dat je vaak ‘s nachts nog snacks pakt? Dan krijg je hier een beter inzicht in om deze gewoonte aan te passen.

Duurzaam gewichtsverlies bij Beyondfit

Heb jij al 100 verschillende diëten geprobeerd en lukt het je maar niet om zelfstandig gewicht te verliezen? Bij Beyondfit helpen wij je om duurzaam gewicht te verliezen en zullen onze coaches je alles leren over een gezond eetpatroon en het bijhouden van je voedingsinname. Onze coaches leren je een sterke basis aan zodat jij dit ook zelf kunt gaan toepassen en voor lange termijn gewicht kunt verliezen. Vraag een gratis intake gesprek aan en bekijk samen met onze training hoe wij je het beste kunnen helpen.

Ook Beyondfit worden? Ontvang de Beyondfit brochure direct in je mailbox.

Zodra je hebt aangegeven waar wij de brochure naar toe mogen mailen sturen we de Beyondfit brochure netjes naar je toe per mail.

"Hopelijk kun je veel nieuwe inzichten op doen door de Beyondfit brochure te lezen en kom je er achter waar Beyondfit voor staat. Alvast veel lees plezier toegewenst en als je tijdens of na het lezen vragen hebt dan horen we dat graag van je!"

Vriendelijke groet,

David

Founder & creative business developer, Beyondfit

Meer artikelen waarmee jij meer over het Beyondfit worden kunt leren.

Hoe blijf je fit met een kantoorbaan

Hoe blijf je fit met een kantoorbaan

Heb jij een kantoorbaan waar jij vaak uren achter elkaar achter een bureau moet zitten? In dit artikel geven we jou tips hoe jij fit kunt blijven op kantoor

De perfecte oplossing

Ontdek hoe jij Beyondfit kunt gebruiken om jouw doelen te behalen.

Ben jij benieuwd hoe Beyondfit jou verder kan helpen? Doe dan de Beyondfit Quiz en ontdek op basis van jouw behoeftes welk programma bij jou past.