Gezonde levensstijl tips

Wil jij graag weer een gezonde levensstijl aannemen maar heb jij het vaak te druk om hier echt mee bezig te zijn? Wij zijn tegenwoordig continue bezig en staan bijna niet stil bij onze levensstijl en de keuzes die we maken. Door de drukte van werk, vrienden, familie en andere verplichtingen is het soms moeilijk om meer te sporten en een gezonde keuze te maken. In dit artikel geven we je 8 tips hoe jij kan beginnen met een gezonde levensstijl:

  1. Stel je doelen op
  2. Begin klein
  3. Word bewust van je ongezonde gewoontes
  4. Zorg voor genoeg slaap
  5. Vaste ochtendroutine
  6. Sport in de ochtend
  7. Neem de tijd en plan
  8. Ga naar buiten
  9. Een gezonde levensstijl bij Beyondfit.
Gezonde levensstijl

1. Stel je doelen op voor een gezonde levensstijl

Als eerst is het belangrijk om in kaart te brengen wat je doelen zijn en wat je nou eigenlijk wil bereiken. Dit kan zijn meer energie krijgen, fitter worden, afvallen of misschien gewoon meer structuur creëren. Door voor jezelf je doelen in kaart te brengen kan je ook gerichter naar een goal toewerken. Dit zorgt ervoor dat je een gezonde levensstijl ook makkelijker kan volhouden omdat je duidelijk weet waarom je het doet.

2. Begin klein

Het is belangrijk dat je klein begint en beetje bij beetje je levensstijl aanpast. Wanneer je te veel in een keer wilt veranderen zul je merken dat je dit moeilijk kan volhouden en al snel terug valt in je oude patronen. Pas kleine ongezonde gewoontes beetje bij beetje aan en ga pas door naar de volgende wanneer je de vorige gewoonte volledig hebt toegepast in je levensstijl.

3. Word bewust van je ongezonde gewoontes

Wanneer je een gezonde levensstijl wilt aannemen moet je je eerst bewust worden van je ongezonde gewoontes. Hierdoor weet je wat je moet gaan veranderen en kun je hier doelgericht mee aan de slag gaan. Sta even stil bij wat je onbewust allemaal doet, zoals eten wanneer je je verveeld, of direct een snack pakken wanneer je thuis komt van werk.

4. Zorg voor genoeg slaap

Stress is een van de grootste stoorfactors wanneer je een gezonde levensstijl wilt aannemen. Je wordt hierdoor heel onrustig en bent ook geneigd om sneller ongezonde keuzes te maken. Genoeg slaap kan helpen jouw stress te verminderen. Daarnaast heeft te weinig slaap heeft invloed op verschillende hormonen en je energie levels. In dit artikel vertellen wij je meer over hoe slaap en afvallen hand in hand gaan.

5. Vaste ochtendroutine voor een gezonde levensstijl

De ochtend zet eigenlijk de toon voor de rest van de dag. Wanneer je de ochtend op een goede en gezonde manier begint zal je dit ook sneller de rest van de dag volhouden. Een ochtendroutine is belangrijk wanneer jij een gezonde levensstijl wilt aannemen. Sta net iets eerder op zodat je voor je werk een gezond ontbijt kunt maken, om even te stretchen of een klein rondje te lopen. Wanneer je de dag rustig begint zal je je de rest van de dag energieker en minder opgejaagd voelen.

6. Sport in de ochtend

Heb jij dat ook wel eens gehad, dat je in de ochtend denkt “vanavond ga ik echt sporten” en als je thuis komt van werk toch het liefste de hele avond op de bank ligt. Na een drukke dag is het moeilijker om jezelf nog gemotiveerd te krijgen om te sporten. Probeer daarom om in de ochtend te gaan sporten. Zo begin jij de dag meteen goed en zal je je voor de rest van de dag een stuk zelfverzekerder en krachtiger voelen.

7. Neem de tijd en plan

Neem de tijd met alles wat je doet. Een gezonde levensstijl verander je niet in een dag. Neem de tijd om rustig te eten en sta stil bij wat je eet en hoeveel. Je hersenen hebben langer nodig om door te hebben dus zorg dat je je eten eerst goed laat verwerken voordat je bij schept . Neem de tijd om gezond te koken en recepten uit te kiezen die je lekker vindt. Plan bijvoorbeeld de recepten die je lekker vindt voor een week in, zodat je elke dag precies weet wat je moet maken en hier niet nog uren ver na hoeft te denken.

8. Ga naar buiten

Frisse lucht en daglicht is goed voor je gezondheid. Daglicht in de ochtend zorgt ervoor dat je hersenen wakker worden. Daarnaast zorgt het ook voor de productie van vitamine D. Loop elke dag een rondje voor een half uur en haal even een frisse neus. Wanneer je de hele dag op werk zit, ga in je pauze even naar buiten om je benen te strekken en wat te bewegen.

Een gezonde levensstijl bij Beyondfit.

Wil jij graag een gezonde levensstijl aannemen maar lukt jou dit maar niet om zelf te doen? Bij Beyondfit helpen wij jou bij het creëren van een gezonde levensstijl. Wij focussen ons niet alleen op meer sporten of gezond eten maar richten ons ook op je mindset en je algehele levensstijl. Door het aanpassen van kleine gewoontes en door te werken aan een sterke basis kun jij hier daarna ook zelf mee aan de slag gaan. Plan vrijblijvend een gratis intake in met een van onze coaches en dan bekijken we samen hoe wij jou het beste kunnen helpen.

Ook Beyondfit worden? Ontvang de Beyondfit brochure direct in je mailbox.

Zodra je hebt aangegeven waar wij de brochure naar toe mogen mailen sturen we de Beyondfit brochure netjes naar je toe per mail.

"Hopelijk kun je veel nieuwe inzichten op doen door de Beyondfit brochure te lezen en kom je er achter waar Beyondfit voor staat. Alvast veel lees plezier toegewenst en als je tijdens of na het lezen vragen hebt dan horen we dat graag van je!"

Vriendelijke groet,

David

Founder & creative business developer, Beyondfit

Meer artikelen waarmee jij meer over het Beyondfit worden kunt leren.

Krachttraining voor vrouwen

Krachttraining voor vrouwen

Denk jij dat krachttraining niet voor vrouwen is? Dan heb jij het helemaalmis. In dit artikel vertellen we je alles over krachttraining, de misvattingen en de voordelen voor vrouwen

Conditie opbouwen

Conditie opbouwen

Wil jij graag fitter worden en een betere conditie opbouwen? In dit artikel vertellen we jou hoe jij je conditie kunt opbouwen.

De perfecte oplossing

Ontdek hoe jij Beyondfit kunt gebruiken om jouw doelen te behalen.

Ben jij benieuwd hoe Beyondfit jou verder kan helpen? Doe dan de Beyondfit Quiz en ontdek op basis van jouw behoeftes welk programma bij jou past.