Conditie opbouwen

Wil jij graag fitter worden en een betere conditie opbouwen? In dit artikel vertellen we je precies hoe jij je conditie kunt opbouwen.

Hoi,

Wist je al dat Beyondfit de Beste Kleinschalige Boutique Gym van Amsterdam is waar je leert om het maximale uit jezelf te halen. Met onze holistische aanpak zorgen dat je alles leert wat je moet weten over een gezonde levensstijl.

Behaal je doelen
Blijf je goed voelen
Stay with the Beyondfit Family

100% mind, 100% body, 100% food.

Laat je het even weten als we je ergens bij kunnen helpen?

David

Founder & creative business developer, Beyondfit

Een goede conditie is niet alleen belangrijk wanneer je veel sport maar heeft ook vele voordelen door je dagelijkse leven. Een goede conditie zorgt bijvoorbeeld voor een grotere longcapaciteit, meer energie en een betere doorbloeding van je lichaam. Met een goede conditie wordt je uithoudingsvermogen groter en zul je je minder snel moe voelen.

Wat is conditie

Veel mensen denken dat je conditie alleen je uithoudingsvermogen is. Uithoudingsvermogen is een groot deel van je conditie maar je conditie gaat ook over snelheid, kracht, coördinatie en lenigheid. Je conditie zegt iets over je cardiovasculaire uithoudingsvermogen, in andere woorden: in hoeverre je in staat bent om intensieve inspanningen vol te houden. Hier komt ook het woord cardio vandaan. Er zijn verschillende manieren en sporten hoe jij conditie kunt opbouwen.

GET FIT VOOR JEZELF EN SAMEN MET ANDEREN

Heb je al van alles geprobeerd om fit te worden en lukt het steeds maar niet? Soms heb je net dat beetje extra motivatie nodig om door te gaan.

✔ 1 op 1 werken aan je eigen doelen en in kleine groepjes.
✔ Elkaar motiveren en gemotiveerd worden door elkaar.
✔ Samen bouwen aan een goede basis.

Hoe kun jij je conditie opbouwen?

Er zijn verschillende manieren en sporten hoe jij conditie kunt opbouwen, dit hoeft dus niet alleen te zijn met hardlopen. Om je conditie op te bouwen in het belangrijkste dat je hartslag omhoog gaat. Dit gebeurd vaak met cardio oefeningen zoals intervaltraining of duursporten. Enkelen voorbeelden van cardio oefeningen zijn skeeleren, zwemmen, fietsen of hardlopen.

Interval trainingen

Bij interval trainingen train je met korte intervallen. Je wisselt hierbij momenten van intensievere sport af met momenten van rust. Je kunt hiervoor zelf een schema opstellen waarbij je het elke week een beetje zwaarder maakt. De eerste week begin je bijvoorbeeld met 1 minuut rekken en 5 minuten lopen en per week kun je een minuut langer rennen of een minuut korter lopen.

Duurtraining

Bij duurtraining voer je voor een langere tijd dezelfde sport uit op een constant tempo. De intensiteit ligt hier wat lager maar je probeert dit dus zo lang mogelijk vol te houden om zo je conditie op te bouwen. Een duurtraining kan voor sommige mensen als saai worden gezien omdat je voor langere tijd het zelfde aan het doen bent. Kies hierbij daarom altijd voor een sport die je leuk vindt zodat je dit zo lang mogelijk kunt volhouden.

GET FIT VOOR JEZELF EN SAMEN MET ANDEREN

Heb je al van alles geprobeerd om fit te worden en lukt het steeds maar niet? Soms heb je net dat beetje extra motivatie nodig om door te gaan.

✔ 1 op 1 werken aan je eigen doelen en in kleine groepjes.
✔ Elkaar motiveren en gemotiveerd worden door elkaar.
✔ Samen bouwen aan een goede basis.

HIIT training

Een HIIT training is een snelle manier hoe jij conditie kunt opbouwen. HIIT staat voor High-Intensity Interval Training. Het is dus een intensere vorm van een normale interval training waarbij je hart snel omhoog gaat. Een HIIT training bestaat uit verschillende krachtige oefeningen die je snel na elkaar uitvoert met een korte periode van rust. HIIT training zorgt niet alleen voor een beter conditie maar voor vet verbanding en spieropbouw. Je kunt met een HIIT training gemakkelijk thuis je conditie opbouwen.

Hoelang duurt conditie opbouwen

Hoe snel je conditie opbouwt is afhankelijk van hoe vaak je, hoe intens en hoe lang je traint. Wanneer je regelmatig traint kun je al na een paar weken wat vooruitgang zien. Voor het beste resultaat kun je het beste 3 – 5 keer per week trainen met een duur van 30-60 minuten afhankelijk van de intensiteit. In ons andere artikel vertellen we je meer over hoe vaak per week je moet trainen om resultaat te zien.

Conditie opbouwen bij Beyondfit

Wil jij graag conditie opbouwen en je weer energieker voelen? Een goede conditie is belangrijk voor je algehele gezondheid. Bij Beyondfit helpen wij je om je weer helemaal fit te worden en werken we samen aan jou gezondheid. Met ons fit for life programma werken we aan een betere conditie en het opbouwen van een duurzame basis. Onze trainers dienen als echte stok achter de deur en zorgen er altijd voor dat jij op een veilige manier kunt trainen. Plan vrijblijvend een gratis intake in, dan kijken we samen hoe wij jou het beste kunnen helpen.

Ook Beyondfit worden? Ontvang de Beyondfit brochure direct in je mailbox.

Zodra je hebt aangegeven waar wij de brochure naar toe mogen mailen sturen we de Beyondfit brochure netjes naar je toe per mail.

"Hopelijk kun je veel nieuwe inzichten op doen door de Beyondfit brochure te lezen en kom je er achter waar Beyondfit voor staat. Alvast veel lees plezier toegewenst en als je tijdens of na het lezen vragen hebt dan horen we dat graag van je!"

Vriendelijke groet,

David

Founder & creative business developer, Beyondfit

De perfecte oplossing

Ontdek hoe jij Beyondfit kunt gebruiken om jouw doelen te behalen.

Ben jij benieuwd hoe Beyondfit jou verder kan helpen? Doe dan de Beyondfit Quiz en ontdek op basis van jouw behoeftes welk programma bij jou past.